Alla inlägg under juli 2007

Av Elin - 29 juli 2007 10:48

Fy vad blödig jag har blivit sen jag fick Selma, kanske något med hormonerna?!

Jag gråter ju för minsta lilla, nu senst i morse när jag tittat på "8 simple rules", som är en sån där amerikansk dagserie. Pappan dog och jag satt med tårar i ögonen hela tiden....Fast å andra sidan så gråter jag till "Extreme home makover" också...haha....


I går så cyklade jag ner på stan och utnyttjade ett presentkort på Åhléns. Dom hade halva rea priset på kläder och leksaker. Så jag köpte ett par jeans med en döskalle på rumpan till mig och sen lite födelsedagspresenter till Selma. Lite tidigt kanske, för det är ju 3 mån tills hon fyller år. Men för 132:- så fick jag en Bratzdocka, kritor, Skrivset med Nalle Puh och en fjollig tiara med tillhörande fjollspö! :) Hon önskar sig en stor dockvagn också, så det ska jag titta på sen senare i höst, men annars känns det rätt färdigt. Och billigt blev det ju.

Efter shoppingen så cyklade jag bort till min gamla lägenhet och flyttstädade lite. Jag ska tillbaka nu idag och fortsätta, men detär inte så mycket kvar.


Annars så har det inte hänt på mycket. Mr Snyggo-bert var här i fredags, trevligt. :)


I går kollade jag på Music & Lyrics, riktigt bra faktiskt, Hugh Grant är ju så snygg!!!! Sjöng bra gjorde han också....stundtals i allafall. Jag fastnade för huvudlåten " Way back in to love", den var bra!

(Lustigt egentligen att nästan alla låtar som gör handlar om kärlek, vare sig den är lycklig eller olycklig...)


Nääää....om man kanske skulle ta och göra lite nytta kanske... jag ska skicka i väg lite Traderapaket i dag också....

Av Elin - 26 juli 2007 22:06

I söndags kom vi hem från Gotland. Det var en riktigt trevlig liten resa, Selma var glad och trevlig för det mesta. Mamma försökte mest att göda mig ! :) Men det kändes ju inte riktigt som Gotland brukar kännas, men det är ju för att jag alltid har varit där som mig själv annars, aldrig som mamma.


Åhhh..... Jag har en ny liten darling som jag snart kommer att ha lyssnat sönder...... Here (in your arms) med Hellogoodbye....både låten å videon älskar jag å han e ju så himla söt han som sjunger..hihi....nästan så att man blir kär när man ser honom ! :)


I veckan har detväl hänt lite allt möjligt.... i måndags var X här och hälsade på. Han är så gentlemannamässig så att man dör. I tisdags så hände det nog ingenting alls tror jag....jo jag tappade ett helt nytt ciggpaket...kul.....

I går kom Malte. Det gick jätte bra allting, förutom att han var lite busig, så han var väl lite arg på mig resten va kvällen. I början satt han bara under min säng eller under soffan och gjorde det väl met hela kvällen också, natten kanske också för han satt där när jag vaknade också... :) Han har hittat en liten trevlig plats där under verkar det som för när jag kom hem i dag så satt han där också. Men han hade varit och kissat i allafall såg jag. tur att han hittade lådan ! :)

I dag så följde X med mig till cykeldoktorn....hihi...tur att han tipsade om det stället annars hade jag fått gå till Cykelringen och det skulle nog kosta multum.Sen har jag kramats med ICA-kassar i händerna också... en ny upplevelse....om än trevlig....


I skolan går det inget bra alls, jag kan inte slappna av och är totalt frustrerad. Iofs på ett positivt sätt... men ändå....haha..


Näää.....nu ska jag fortsätta lyssna...iiiihhhh...

Av Elin - 16 juli 2007 20:30

Det fanns visst internet att koppla upp sig på här... tur ! :) Fast det är nog gamla ägarens som jag kör på nu, det finns säkert månaden ut eller något.

Nu är nästan allt uppplockat förutom någon låda med leksaker och någon tråkig säck....


Jag blir inte riktigt klok på mig själv längre....Jag pratade med X i dag, vi har pratat om att ses i dag, men han hade blivit sjuk och hade ont i halsen när han var ute och seglade i veckan nu, så det blev inget. I början av samtalet så var jag mest irriterad och hade ingen lust att träffa honom alls, jag vet inte varför. Men sen ju mer vi pratade ju mer ville jag ses och när vi kom överens om det så kändes det vä lite trist. Men det värsta var när vi la på för då kom det tre små tårar rinnandes ner.... VARFÖR?!!?!

Jag som tyckte jag var så smart som siktat in mig på ett totalt omöjligt objekt  (som för övrigt inte ens var så allvarligt, utan mer en liten utmaning och rätt kontroversiellt) och som inte brytt mig så särskilt mycket och inte reflekterat över mina känslor, eller jo, men jag har valt att inte tänka på det. Och vad händer....det här är ju inte bra alls....eller visst dåligt är det ju inte... men tusan vad det ställer till saker...eller egentligen inte... han är ju inte gift eller så.... så det är ju inget farligt...vi har ju setts i några månader nu....men för min egen del så blir det jobbigt... Elin med stenhjärtat får gärna komma tillbaka....


Som om inte det vore nog så har jag bara 16:- på mitt konto, så inga cigg kan jag köpa heller....jag skulle behöva mig några stycken nu... :) Men jag får väl vänta till i morgon tills min överföring har gått över....


 Ähh..... nu tänker jag svulla lite varma mackor faktiskt.....det är jag värd...haha.....

Av Elin - 13 juli 2007 23:46

Så, nu är nog allt nästan klart, lite kryddor ska ner, alla persienner ska bort ,någon lampa och sen ska köksbordet skruvas isär.... sen är det nog rätt klart.....


Var och hämtade nyckeln nu i kväll och var sen där "hemma" i ca 1,5 timme, Erik och Selma kom dit också.

 Stackars mig, jag kommer att vara utan internet jätte länge nu, eller på tisdag kan jag gå in lite för då åker vi ju till mamma, Hoppas att det har blivit inkopplat till nästnästa vecka iallafall.


På tal om nästnästa vecka så blir det skoj då för då anländer den nya familjemedlemmen, Malte 5 år. Selma har redan dedikerat sin docksäng till honom ! :)

Av Elin - 13 juli 2007 12:41

Usch, nu har jag packångest. Eller vad man nu kan kalla det, men bara jag sparkar i gång mig så ska det nog gå bra.

Kanske beror på att jag är lite trött, jag somnade visst halv fem i morse, inte meningen att det skulle bli så sent.  Jag kollade på "Darling" i går, bra film faktiskt, och det lustiga var att jag såg en person som jag tycker jag har sett flera gånger de senaste åren, utan att det verkligen har varit han. Nämligen han som spelade "Mårten" i Ebba och Didrik. Jag vet inte varför jag just har koncentrerat mig på honom, men jag tycker jag har sett honom i flera svenska filmer. Men Efter Ebba och Didrik så är detta det enda han har medverkat i ...lite konstigt iallafall.... Men jag är ju en sån där konstig människa med sinne för betydelselösa detaljer. Han var sig lik i allafall.

Mitt i filmen så började jag prata med J på MSN också, så det blev väl något avbrott på någon timme. Han skulle också till Gotland med sina barn nästa vecka, så vi pratade om att vi kanske lämnar över diverse barn till respektive föräldrar och går ut och pratar lite skit.

 Sen satt jag väl någon timme och slösurfade också, min specialité tyvärr.


I går så åkte jag och Selma ner på stan, jag skulle lämna tillbaka en grej på Lindex och en på H&M. Lite shopping blev det också, Selma fick ett halsband i trä med jordgubbar, blommor och nyckelpigor, och sen fick hon välja en ögonskugga i REA-korgen också, hon valde en i två olika rosa-nyanser. Jag köpte en Mascara på Rea också för min andra var slut, Loreal tror jag detblev, Jag brukar ju köpa Kanebo eller Chanel annars ,men jag kände inte för att lägga ut över 200:- på en mascara i går, den här duger gott ett tag. Helt vattenfast dessutom och det är ju ne fördel på sommaren. Efter det gick vi till MC Donalds, för en gångsskull, jag går ju nästan aldrig dit, en gång var tredje månad kanske. En liten sväng in på Leksaksaffären blev det också.

Efter det åkte vi över till Erik , som inte riktigt var i toppform. Jag var däär några timmar och kollade på tv och åt räksallad, trevligt.  Kom väl hem runt 22 eller något i den stilen.


Fick sms av P i går kväll, men jag sket i det. Okej att han är väldigt trevlig och så, men inte helt rätt person att ha i sin umgängeskrets precis om vi säger så.


Ska hämta nyckeln kl 18.30 i kväll.....treeeeeevligt....  och i morgon går flyttlasset, känns lite konstigt faktiskt....


Nä...nu när Selma inte är här så tror jag att jag ska ut på ballen och tjyvröka lite....


Av Elin - 12 juli 2007 13:00

Regnar i dag också, lite trist, fast det gör iofs inte så mycket egentligen, jag har ju annat att göra. Nu  är det inte långt kvar tills jag flyttar, jag får nyckeln i morgon kväll ! :)

 Packningen är nästan klar, även om det har blivit några "Jag orkar inte sortera nu, jag tar det sen"-påsar, eller rättare sagt svarta sopsäckar.


I natt så drömde jag om min körlärare..hihi...trevligt trevligt.... fast tyvärr så vaknade jag mitt i drömmen av att jag hostade... :)


Annars har dagen innehållit en hel del sång och dans, mot Selmas stora förtret, hon tycker det är pinsamt när mamma dansar och sjunger till Mumin-vinjetten. Men i dag så sa hon lite halvstelt : "Du är bra mamma , du är bra", allt för att få mig att sluta kanske ?! ;)


Nehe.... om man kanske ska ta och åka ner på stan då, jag har lite att fixa... men man kanske skulle ta och äta något först, jag är usel på att utfodra mig själv, oftast kommer jag på först på kvällen att jag inte har ätit något....


Av Elin - 10 juli 2007 21:45

Blev det i går i stället för Mr & Mrs Smith, superbra film, precis sådana filmer som jag gillar ,dom är seriösa men ändå på gränsen mellan fantasi och verklighet, surrealism kallas det väl....


I dag har det packats, fast jag tycker inte att jag kommer någon riktig vart och jag får inte så mycket slängt som jag skulle vilja egentligen, att packa i hop lägenheten samtidigt som jag har Selma här är ju ett riktigt stort skämt , det är riktigt jobbigt.

Det ser ju verkligen hemskt ut här.

Dessutom gjorde jag ju misstaget i dag att vara inne hela dagen och då blir man ju straffad där efter med en icke handlingskraftig dotter som dessutom är döv, envis till tusen, otroligt nonchalant och som jag uttryckte mig så fint i dag " Styr sin egen regering". 

Men ändå så älskar jag ju henne hur mycket som helst och vet att hon är väldens goaste tjej som är omtänksam och hjälpsam, men den här perioden som hon är inne i nu känns det som om jag knappt klarar av, det är ju inte långt i från till gråten i bland för min del om vi säger så och jag har mer än en gång frågat mig själv hur jag kunde vara så urbota korkad att jag skaffade barn........ Men det löser sig nog, i morrn får vi ta en prommis till bibblan, Selma hade en önskan om att få läsa bajsboken, det är hennes favorit! :)


Pratade med X i dag igen....han är gullig han... även om det är ett skällsord när det gäller vuxna karlar tydligen.... nästa gång kanske jag hinner ringa då haha....lyckades faktiskt få prata 2 timmar någorlunda ostört, även om Selma smetade in håret och ansiktet i solkräm (så att man inte bränner sig...), drack gammal mjölk (vart i kylen stod den?!?!), och skulle prata med mig hela tiden.....samtidigt som Petson och Findus var på på en alldeles för hög volym..... puhh...Men som sagt alltid trevligt att vara lite populär...


Näää..... nu är det dags för lite tjyyyyvrök på balkongen tror jag....jag har svårt att stå emot på kvällarna...


Blev några till auktioner upplagda nu på kvällningen efter att Selma somnade. Vi får väl se om jag får några bud eller inte...

Av Elin - 9 juli 2007 21:23

gick det ju så där med, 1 dag höll det, och i stället för det så proppade jag i mig detta på en kväll : ½ påse med chips, 1 påse micropopcorn, 2 mandelkubbar, 1 colaklubba och några småkakor.

Behöver jag säga att jag gick och köpte mig ett paket cigg i dag?! :)


Bröllopet i lördags var riktigt trevligt, även om det fanns några dryga tjejer där och att jag fick höra " Är hon alltid så där spydig" och "Sluta vara så fisförnäm". Visst, jag brukar få höra att jag "har näsan i vädret" i bland och så, men det blir väl så när man är lång och har bra hållning och kanske inte är lika intresserad av alkohol som andra... :) Maten var god och brudparet väldigt fina! :)


Annars så blir det väl mest packning här hemma, eller i allafall ett försök till det, jag får ju hjälp att packa ur ! :)


Pratade med X i dag också, trevligt men jag hinner ju aldrig vara den som ringer ju, men aja, trevligt att någon vill prata med en, även om det var i fredags vi sågs sist. Stod väl och fånlog lite i kassakön på ICA i dag ett tag när jag fick ett sms...pinsamt!!!

Hmmm.. jag blir inte riktigt klok på hela situationen, eller rättare sagt jag blir inte riktigt klok på mig själv.... eller jag vet ju precis hur läget är och vad som gäller men jag förstår inte riktigt ändå men det är väl kanske så här dom blir karlarna när dom börjar bli lite till åren...dessutom snyggare också...och för all del väldigt mycket mer gentlemannamässiga...hihi.... jag är hemsk....men vaddå Elin 23 år gillar ju inte pojkar i sin egen ålder, kan väl inte hon hjälpa heller...


Nä, nu blir det thaisoppa med Crabsticks, kylen behövs tömmas så då får det bli lite spännande blandningar och  till det lite "Mr & Mrs Smith" att titta på.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards