Alla inlägg under augusti 2007

Av Elin - 31 augusti 2007 22:32

Hur attans jäkla schnygg får man lov att vara egentligen?!!?!?? ;)

Av Elin - 28 augusti 2007 22:05

usch... ju mer jag tänker på det ju mer irriterad blir jag.... inte för att det är något hemskt precis ( men tänker absolut inte skriva här vad det handlar om)... men inte fan tänker jag ge något mer förens jag får något tillbaka....även om jag hemskt gärna skulle vilja......fast förmodligen så är det bara jag som har för lite att göra så att jag hakar upp mig på en töntig grej som inte är något....

Jag funderade lite på att köra sur-metoden i morrn, men sånt fattar dom ju inte ändå så... så det är ju bara slöseri med tid... det är jobbigt att va sur dessutom ! ;)

Så nääää...jag har lärt mig att det är bäst att låta saker vara och använda den kvinnliga listen...... för jag har ändå ingen lust att förstöra något.... dessutom så är han ju både SNYGG och trevlig....haha...


Men njaaa....lite sugen är jag nog på att kläcka ur mig något lite syrligt... vi får se hur det går....

Av Elin - 28 augusti 2007 19:50

Jag tror jag blir tokig. Att man alltid krusa och göra sig till när det gäller pojkar/killar/män.. Mamma har ju lärt mig en hel del simpla knep och det roliga  är ju att dom är så klockrena och verkligen fungerar. Fast man kan ju bli rätt gaaaaaalen emellanåt eftersom att dom är så klantiga och klumpiga och kläcker ur sig plumpa saker.
Jag tycker ju som sagt att karlar blir mer lätthanterliga ju äldre dom blir, men visst såååå stor skillnad är det inte när det gäller vissa saker vare sig dom är 27 eller 40 har jag märkt..... ;) Men dom är rätt gulliga ändå. Man ska bara inte ta allt på så stort allvar och inte fundera så mycket så går det bra.

I morgon har jag en kurs i "skötsel av elektriska anläggningar", låter inte så hemskt spännande kanske. Nästa vecka, tisdag, onsdag och torsdag så har vi "Lednings-dimensionering", lite roligare kanske, men inte mycket! ;)

Annars så händer det nog inte så mycket. Jo Jag ska på en liten shopping i morrn med C efter skolan. HAr lite presentkort att utnyttja.

Just nu är jag väldigt lättretlig, jag har väl någon konstig nikotinabstinens nu eller något, för jag blev så irriterad på att S videofilm hackade så att hon fick byta. :)

Skriver nog lite mer i kväll...just nu är jag bara irriterad som sagt !!!

Av Elin - 24 augusti 2007 20:19

Usch.. jag mår lite tjyvtjockt som det så fint hette förr i tiden... jag har haft ont i huvudet, mått illa och varit jätte trött dom senaste dagarna, iiiiinge kul....


Helgen blir nog lugn, Selma kommer i morrn, Erkaperkafjärt ska på Kräftskiva med någon kompis så då får jag rycka in tills på söndag. Jag har köpt en "My Little Pony" film till Selma som jag tänkte hon skulle få och lite godis, så det blir nog en bra lördag ! :) Jag tänkte nog göra Lasagne i morgon till middag det gillar hon.


I dag blev det en riktigt slö dag i skolan... jag läste två sidor tror jag elelr något, resten av tiden pratade jag nog bort med X... det är lustigt vi kan prata prata prata i oändlighet, det tar aldrig stopp.


Har lagt ut lite på Tradera nu i veckan och mer kommer det nog upp i helgen skulle jag tro.... http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=241813


Näää.. nu ska jag äta landgång med mig själv...gott gott ! :)

Av Elin - 23 augusti 2007 11:14

I dag är Elin en stor tönt! :)


För det första har jag Johnny Depp som bakgrund...sånt gör man inte när man är 23  för det är förevigat tonåringar ! ;)


För det andra så har jag Simpsonizerat mig. Jag tyckte jag blev rätt snygg faktiskt, Homer hade nog gillat mig iallafall ! ;)  och här är resultatet :



För det tredje :


Så tycker jag att man ska kolla in den här sidan  :

Först värvar man sju personer och sen får man hem pryl 1, som man väljer helt själv.  Sedan värvar man några till och då får man pryl 2. Allt man själv behöver göra förutom att tipsa folk är att skaffa sig 1 poäng. För att få 1 poäng helt gratis kan du registrera dig på Mariabingo och Spero t.ex (spelsidor, typ bingo och sånt) och vips så har du 1 poäng utan att ha lagt ut en ända krona!  Man behöver ju dessutom inte spela något eller så heller. Känner lite folk som har gått med i det här och det är inget lurendrejeri och det funkar för de har fått hem det dom har valt i allafall. Så varför inte...Gratis är ju gott ! :)

Det går att välja på lite allt möjligt bl.a presentkort på MQ (500:-)och IKEA (1000:-) , dvd-spelare och MP3-spelare (I-pod), Playstation , digitalkamera och lite annat kul.


Sååå... nu får det räcka med tönteri för i dag... nu ska jag vara en tuffing resten av dagen ! ;)

Av Elin - 22 augusti 2007 20:13

Usch i dag har jag haft ont i huvudet och kännt mig allmänt seg....kanske kan bero på att jag äter så dåligt, jag måste skärpa mig med det,som i går t.ex så åt jag lunch och 3 mackor bara på hela dagen.  I dag har det blivit 15 köttbullar och 3 mackor på hela dagen....kanske dags att göra lite middag ! :)


I måndags så tog jag och X en liten kvälls-segling,  det var perfekt väder för att sticka ut och blev väldigt mysigt, jätte fin solnedgång och lagomt varmt och god mat. Vi bestämde oss för att sova kvar även fast vi inte hade något med oss, så vi sov i förpiken med sittbrunnsdynor som huvudkudde och en utvecklad sovsäck som täcke..hihi...men det var väldigt mysigt ändå.

Sov väl inte så mycket heller kanske, vi ringde en taxi vid 6.15 för att åka hem och duscha och fixa till oss lite...så man var väl inte allt för pigg i skolan sen om man säger så....Ont i nacken hade jag också...hihi...Men det var självvalt, jag kom nämligen fram till att jag skulle vara den som hade minst krämpor dagen efter att ha legat obekvämt ;)....så jag offrade mig själv lite.


I går så hände det inte så mycket, jag pratade lite i telefon och Selma var här också, men vi hann inte umgås så mycket, hon somnade rätt snabbt.


Nu håller jag på att tvätta.... det älskar jag.. :)


I morrn så har vi halvdag bara, men jag tänkte vara hemma hela dagen...för det skulle bli så kort tid att vara där, men vi får se hur det blir jag har inte riktigt besätmt mig än....


Föresten... jag är klar med Styrtekniken nu å det känns såååååå skönt...så nu har jag börjat på Installations-kursen i sätllet och det känns jätte kul .. först är det 3 prov sen så får vi börja med att "dra" köket inkl. centralen och dimmrarna och sen är det stora rummet som gäller med alla armatur, larm och en herrans massa grejer....halleluja... :) Men det känns kul att äntligen närma sig målet. Jag kommer antagligen att bli klari slutet på december och sen i januari så hoppas jag på att jag kan hitta en lärling-plats, för man behöver ju gå som lärling i ca 1 år och sen jobba två år för att få BB1-behörigheten praktiskt sett... :)



Av Elin - 19 augusti 2007 19:55

Usch... det värsta i sluta rökafasen är det första dygnet....usch vad jobbigt det är just nu, jag vill bara krypa ur huden ! :)

Jag kör ju en lite konstig metod av rökavvänjning, först håller jag upp i 4 dgr och sen tillåter jag mig att röka tills paketet tar slut och så har jag gjort i två veckor nu, men den här gången ska jag hålla upp totalt. Vi får väl se hur det går då..... men  som sagt det är första dygntet som är värst.


I går blev det lite party, även om en del tror annat. Patetiskt att man måste ringa och kontrollera i fall jag är hemma eller inte....

Är väl lite trött i dag, även fast jag bara drack 2 glas Vodka Lime med cranberryjuice, fast jag somnade väl vid 4 eller något, kanske därför.

Man känner sig ju inte så fräsch kanske heller.... jag luktade gammalt runk innan jag duschade...haha....föresten på tal om runk, jag har lärt mig en ny sak i dag, Dagsbehovet av protein är 1 gr per kilo av kroppsvikten, så väger man t.ex 73 kilo så ska man alltså få i sig 73 gr/dag då. Sperma innehåller 40 gr/liter.. haha.....usch.... tänk att dricka 2 liter av sånt....Det är ju  två mjölkpaket eller som en stor Cola-flaska....fräscht..... aja... alltid bra att lära sig något nytt..


Nää..nu ska jag titta på det sista nerladdade avsnittet av senaste säsongen av DHW. Å äta glass med hallon..... treeeevlans....


Av Elin - 17 augusti 2007 17:57

I dag kom mamma på besök, hon hämtade Selma på dagis också.

Just nu så står dom och diskar. Sen så blri det lite disneydags och glass med hallon...heeeelt okej!


Veckan har varit rätt lugn, jag var i skolan i går och i förrgår. Och hos läkaren i onsdags.


Hmmm....nu saknar jag nån så att det nästan kliar i kroppen på mig...hihi...knaaaasigt ! :) Hade inte mamma vart här så hade jag ringt på stört...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards