Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Hemskt mätt!!!

Av Elin - 3 september 2007 23:18

I dag gjorde jag en av mina favoriträtter, den har inget namn men är uppbyggd på detta sätt:


1 block med vit fisk (torsk, hoki eller sej)

1 burk med Saffrans och tomat Creme fraiche

2 rivna morötter (grovt eller hyvlade med potatisskalaren)

Riven ost efter smak

Salt och peppar.


Lägg fiskblocket i en ungsform (brukar dela det i 4 delar typ,men dom ligger tätt i hop på längden). lägg de rivna morötterna på. Gegga på creme Fraichen och lägg slutligen på osten (använder den färdigrivna som passar till pizzor) och in i ugnen i ca 40 min på ca 225 grader. (går snabbar eom man tinar fisken lite innan) Sen brukar jag ha Basmatiris till. Suuuuuuper gott och går supersnabbt! :)


Sen åt jag plättar med smält After Eight på...hihi.... det hade varit lite gott med glass till också, men det hade jag ingen hemma...


Usch... jag har ångest inför i morgon och ända fram tills torsdag kl 16. Vi ska har en Lednings-dimensioneringskurs....bläää....eller den är väl givande och ett MÅSTE, eftersom att hela yrket står och faller på att man kan det här i princip... men ändå....Vi ska lära oss dimensionering av ledningar (kabel) med tillhörande överströmsskydd med hänsyn till förläggningssätt och isolering. Allt i enlighet med kraven i starkströmsföreskrifterna och alla installationsregler.En jäkla massa matte med andra ord...


Annars har det väl inte hänt så mycket kanske... nä, nu ska jag lägga mig och läsa ekonomibilagan som följde med Mama-tidningen i dag. själva tidningen får jag läsa i morgon, för jag MÅSTE vara i skolan kl 8 i morrn.... annars brukar jag ju komma in runt 9.30 :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 december 2007 20:57

Verkar som att det fortfarande är folk som är in här och tittar så jag tänkte jag kunde lägga in min nya adress, om någon vill titta. Http://elinelin.bloggagratis.se  ...

Av Elin - 24 september 2007 00:15

Enligt http://www.tiiamo.se/dmz/famedate/default.aspx passar han tydligen mig bäst att dejta..... inte mig emot ! ;)   På tal om snyggingar så är jag väldigt förtjust i den nya Kappahl-reklamen med Richard Gere...oiii.... sicken snygging, där skulle ...

Av Elin - 19 september 2007 00:58

Tänkte ha en annan blogg vid sidan om av den här...jag ogillar ju när folk ska hålla koll på mig och när när folk ev. börjar skvallra... och det känns som om jag inte är så anonym i denna blogg och att folk kan lägga i hop ett och ett när det gäller ...

Av Elin - 16 september 2007 20:58

E jag nuuuuu.......hilfe....

Av Elin - 16 september 2007 19:34

S tycker att det är roligt när vi tar knasiga kort på oss själva, och sen tittar på dom på datorn. Här är en av bilderna.Jag tycker själv att min frisyr är ooootroligt snygg! ;)...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards